Pyszny jogurt owocowy ze świeżym sokiem - bez cukru (przepis)

Dziś mam dla Was krótki wpis z przepisem na przepyszny jogurt owocowy, w którym nie ma zbędnych substancji. Do jego przygotowania posłużyłam się wyciskarką wolnoobrotową do owoców i warzyw, która umożliwiła mi wydobycie świeżego soku. 


Taki jogurt najlepiej zjeść po zrobieniu lub zrobić go wieczorem i zjeść na śniadanie. Ja sok wyciskałam od razu do słoiczka, z którego potem jadłam gotowy już jogurt. Jeśli też wykorzystacie słoiczek z nakrętką będziecie mogli zabrać przekąskę do pracy czy na uczelnię. Jeżeli nie macie wyciskarki do owoców i warzyw możecie posłużyć się też sokowirówką. Nie blenderem, ponieważ wtedy w jogurcie oprócz 100% smaku będą żyłki z imbiru czy cytryny oraz kawałki marchewki. Co nie oznacza, że nie możecie pokombinować z innymi owocami, które miksujecie w blenderze.


Składniki:
do przetarcia w wyciskarce
- 1 średniej wielkości marchewka
- 1 cm korzenia świeżego imbiru
- pół cytryny
- garść świeżego szpinaku
do dodania do soku:
- mały kubeczek jogurtu naturalnego
- łyżeczka nasion chia
- garść płatków owsianych błyskawicznych
- dwie szczypty cynamonu
- łyżeczka zarodków pszennych/otrębów pszennych/żytnich

 Przygotowanie:
1. Myjemy i obieramy marchewkę. Zajmujemy się obróbką wstępną warzyw tak, aby zmieściły się do wlotu wyciskarki. Kroimy marchew, imbir w cząstki, z cytryny odkrawamy skórę i kroimy ją na 2, 4 części. Sok z tej mieszanki najpierw wyjdzie pomarańczowy, a po dodaniu szpinaku kolor trochę się zmieni, ale nie zniechęcajcie się - po dodaniu reszty składników jogurcik będzie nadal lekko pomarańczowy. 
2. Włączamy wyciskarkę i umieszczamy w niej składniki do przetarcia. Uzyskujemy z tego sok, do którego wlewamy jogurt. Mieszamy. 
3. Do naczynia z jogurtem dodajemy pozostałe składniki, czyli nasiona chia, płatki owsiane, zarodki pszenne oraz cynamon. Próbujemy i jeśli jogurt jest za mało słodki można go doprawić większą ilością cynamonu lub dosłodzić miodem. Ja go nie dosładzam i jest w sam raz.
Smacznego!


Urządzenie, które użyłam do zrobienia jogurtu to wyciskarka wolnoobrotowa z firmy Philips, model HR1933. Super sprawdza się do robienia domowych soków czy koktajli. Mój model ma specjalną śrubę do robienia sorbetów co niedługo postaram się przetestować. Sprawdzę wszystkie jego funkcje i zbiorę moje przemyślenia na jego temat  w jednym poście.


#kolekcjonerwitamin #philips
♥💙♥
Przepis na energetyczny koktajl z buraka
https://lukrecjjja.blogspot.com/2018/03/energetyczny-koktajl-z-buraka-zamiast.html

🔹

• Przycisk SUBSKRYBUJ na górze - subskrypcja mailowa
• Trzy kreseczki po lewej stronie nazwy bloga - konto Google, Bloglovin'
• Facebook i Instagram - tam zawsze informuje o nowych postach!

🔹

Fanpage na Facebooku -  https://www.facebook.com/lukrecjjja/ 

Komentarze

Popularne posty